Spodaj, vam v okviru prispevkov, povezanih z optimizacijo spletnih strani in članka, v katerem je predstavljena še posebej optimizacija internetne strani za traktorje, pojasnjujemo še kako do uspešne e trgovine in prodaje preko spleta.
Predgovor k spletni prodaji
Medtem, ko programov za izdelavo e trgovine danes na spletu mrgoli že nešteto (od free verzij, ki jih ponujajo tudi platforme kot so WordPress, Joomla,…) pa do takšnih, ki vam jih izdelajo agencijske in računalniške hiše, se marsikdo po njihovem lansiranju, sooči s promocijo svoje e trgovine.
Ki pa praviloma šepa. Še posebej, če na njo nismo pomislili že ob gradnji e trgovine same.
Kako spletni marketing narediti učinkovit za spletno trgovino
Glede na to, da je, po eni strani, ponudnikov, ki ponujajo storitve trženja preko spleta, t.i. spletni marketing, ogromno, po drugi strani pa je spletnih strani, ki potrebujejo učinkovit spletni marketing, prav tako ogromno (ne obstajajo samo spletne trgovine), hkrati pa je spletnih kanalov z razvojem interneta, iz dneva v dan več, je po svoje kar razumljivo, zakaj je kakovostne in predvsem AKTUALNE ter uporabne nasvete za spletni marketing, razmeroma težko najti.
Če želite, da je vaš spletni marketing za vašo trgovino v prvi vrsti učinkovit, je postopek pravzaprav preprost:
- ne vlagajte v prekrasen dizajn spletne trgovine (če ne znate izmeriti učinke prenove trgovine na prodajo)
- ne vlagajte v plačljivo spletno oglaševanje (npr. Google Ads, Facebook oglasi, Linkedin oglaševanje,..) če ne znate izmeriti učinka oglasov na dvig prodaje v trgovini
- ne vlagajte v kreacijo vsebin, če ne znate izmeriti učinke kreiranih vsebin na večji obisk spletne trgovine
Skratka: v spletni marketing se ne splača vlagati ne časa, ne stroškov, če nimamo namena meriti učinkov naših vložkov.
Načini promocije spletne trgovine
Kaj mora upoštevati lastnik e trgovine, da bo v iskalcih “prilezla” na mesta, da bo postala opazna?
Ena pot je, da plača oglase, druga pa…..
Odločitev o osvajanju SEO znanj in pripravljenost na srednje dolg boj s konkurenco, spoznavanjem iskalnih algoritmov, študiranjem in učenjem, testiranjem in na koncu koncev tudi vztrajnostjo in potrpežljivostjo.
Kako do uspešne e trgovine in prodaje preko spleta?
Predanost pri pisanju vsebin
Če ni predanosti k ustvarjanju, raziskovanju, testiranju, učenju in spremljanju novosti na področju SEO, lahko na organske zadetke ali dolgoročno dobre pozicije vaših strani v iskalnikih, kar pozabite.
Te lahko dosežemo na dva načina: ukvarjanje s SEO-m damo zunanji hiši in si tako zagotovimo dobre pozicije ali pa, da se optimizacije spletnih strani lotimo sami.
Pri iskanju pomoči izven hiše dobro preverimo reference in dolgoročne dosežke ter ne pozabimo izračunati konstanten strošek za to, da bomo naše strani obdržali na visokih pozicijah. Pri lastnem delu upoštevajmo tudi, da zna biti, da bo trajalo.
Načrtovanje vsebin
Kako se bomo lotili pohoda na najvišje pozicije. S podpornimi blogi, backlinkanjem, long tail keywordsi,…? Razmislimo, preverimo, sprašujmo, testirajmo in sestavimo načrt.
Privlačni produkti in storitve
Odlične pozicije v iskalnikih nam ne bodo pomagale prav nič, če potrebne energije ne bomo usmerili v pravilno, jasno in natančno predstavitev produktov, storitev, cen, plačilnih možnosti, pogojev dostave, garancijskih rokov, mnenj dosedanjih kupcev, možnosti oddajanja ocen produktov in podobnega. Vse to tako e trgovini, produktu in storitvam ter tudi nam kot podjetju, dviguje kredibilnost.
Uspeh spletne trgovine in zavezanost k napredku
Panda, pingvini, Google Authority, socialna omrežja in še in še. Internet se nenehno razvija, napreduje in spreminja. Če je nekaj še veljalo danes, ni nujno, da bo tudi jutri. V izogib posedovanj “zastarelih” znanj in izkušenj, raje v štartu upoštevajte strošek konstantnega priklopa vaših sodelavcev na dotok novih znanj. Še posebej, če ubirate samostojno pot skozi SEO.
Potrpežljivost pri prodaji
Potrpežljivost je mati modrosti. Za SEO to velja še posebej. Po naših izkušnjah, zunanjim SEO strokovnjakom dajte do 6 mesecev časa za premike in za rezultate.
Če ste sami SEO novinec in imate možnost, si privoščite od 1 do 2 leti. Ne pričakujte rezultatov iz optimizacije spletnih strani jutri ali včeraj, a nekomu, ki strategije nastopa za vas ne more pripraviti v enem mesecu, le glejte pod prste. Pred podpisom pogodbe o sodelovanju vztrajajte na prikazu modela tega kaj in kako namerava vaš SEO strokovnjak pozicije vaše e trgovine spraviti čim višje.
Če bo izgovor v tem, da svojega znanja pač ne da (češ, da ga je težko pridobil), mi vsaj moje izkušnje pravijo, da je takšnih trg poln. Preverite pri več ponudnikih.
Obstajajo tudi takšni, ki vam bodo rade volje in z argumenti pojasnili kaj in kako se bodo lotili. Če se odločite za tiste prve, se vam lahko pripeti, da bodo vaše pozicije na iskalnikih postale odvisne od njih. To pa najbrž ne želite.
SEA se lahko lotite na 100 načinov. Kateri je pravi je odvisno od cilja. Če gre za nišni poskus spletne strani in možnost hitre spremembe strani v nekaj povsem drugega, bo “temačna” stran SEA kar primerna (saj gre za poskus in testiranje). Če pišete dolgoročno zgodbo, vas bo najbrž zanimala “legalna, bela, modrejša in (na krajši rok), pogosto počasnejša pot. A stabilnejša.
Dizajn in uporabnost spletne strani
Lahko ste še tako bogati v ponudbi, tako vidni, tako obiskani, tako “ceneni”, tako izvirni, a, če ne boste lepi, bo izplen slab. Dizajn je sicer praviloma drag, a saj ni edina pot do spodobnega dizajnerja čez plačilo v denarju. Kaj pa na primer kompenzacija?
Raziskava ključnih besed
Brez tega boste lovili po naključju. Če ne veste s katero vabo lovite in, če ne veste vsaj približno kakšne ribice plavajo v ribniku (in kaj imajo najraje), je isto kot, da v ribnik vržete trnek brez vabe. Nič ne bo. Oziroma: dela bo opravljenega zelo dosti, izplena pa ne bo. Posledica: vse prisotne in udeležene bo minila volja, da se sploh še kdaj lotijo ribičije :).
Analitika spletne trgovine
Sicer ima Google res eno boljših analitičnih orodij na spletu, a, če ga boste samo imeli, ne pa se ga naučili uporabljati, je isto kot, da gledate v košaro z ribami in ugibate zakaj se je ena revica, ribica imenovana naključnež, sploh znašla v vašem vedru. Kako točno boste korake s katero ste prvo ribico ulovili, ponovili, ni jasno.
Tukaj imamo v mislih keyword research tool, webmaster tools, razne plugine (če e trgovine slonijo recimo pri mami WordPress). Niso napisani zato, da se nekdo z njihovo funkcionalnostjo hvali. So bolj in tudi manj uporabni. Uporabljajte jih – a zmerno. Hitrost odpiranja strani je vseeno zelo pomembna. Če moramo čakati 2,3 sekunde, da se stran naloži, preklopimo. Če tudi pravijo, da se na drugi strani skriva zlati plugin.
Ali se tistih nekaj vrstic, ki se prikažejo v iskalniku, odraža v vsebini na katero pristanejo “klikaši”? Ali naslov v meta opisu, url naslov in seo naslov postavljajo pravi intro tekst glede na nadaljevanje na strani?
Zelo pomembna reč, če se ne želite ubadati z majhnim….. CTR-jem.
Vsebina (content) je kraljica strani. Brez nje gre za “trače”. Ki pa, razen, če niste paparazz, ki prodaja trače in rumene novice, nima sploh kaj prodajati. Če imate produkt ali storitev in, če vas zanima vzpostavitev resne e trgovine, bo kaj konkretnega o produktu, še več pa o prednostih in rešitvah, ki jih produkt ali storitev prinaša, potrebno opisati tudi z besedami. Ne glede na vse bolj popularno infografijo.
Brez povezav boste samotni jezdec v puščavi. Če vi nikogar ne povežete, nihče ne bo vas. Če se vi na nikogar ne sklicujete, se nihče ne bo na vas. Ob tem, da se vam brez navajanja virov lahko med večino obiskovalcev prikade dvom o kredibilnosti. Zato kar pogumno z linkanjem. In še: brez prosjačenja za backlinkanje. Are you good or are you begging? Če ste dobri, pokažite in dokažite. In linki bodo prišli sami.
In še extra bonus: hitro pogled nazaj na zgornjo slikco. Kupovanje backlinkov sodi v črn klobuk. Temno, temno je tam. Google vas gleda :).
Facebook ali Google+, Twitter ali Pinterest, LinkedIn ali Plaxo? Katerega?
Zakaj ne vse? 🙂
Vse do sem našteto prinaša sloves. Tudi ime. In predvsem authority. Še posebej v zadnjem času, Google avtorstvo naravnost obožuje. Vse bolj postaja pomembno ne od kod prihajajo linki, ampak od koga.
Če imate obisk, a ne nakupov, nekaj ne “štima”. Ali je morda kaj na tem, ker vaša stran enostavno ne zmore prikazati tega, da za njo stojijo resnični ljudje? Vaši kupci so resnični ljudje. In ljudje kupujejo od ljudi, ne glede na to, kako zelo ste svojo e trgovino “pošminkali”. Narišite se, prikažite se, izpostavite se, pogovarjajte se s svojimi obiskovalci, odzivajte se na komentarje in pokažite, da vam je mar. Predvsem pa jasno povejte, da kupujejo od vas in ne neke internet strani, ki so jo naredili na Kitajskem v okviru mednarodnega natečaja za najučinkovitejše spletne potegavščine.
Kako merite stopnjo uspeha? Koliko obiskovalcev uspete pretvoriti v kupce? Koliko vam jih spolzi iz pladnja (vašega)? Koliko se jih odbije (bounce)? Kakšna je konverzija?
Ker kakorkoli obračamo, vse zgoraj našteto je našteto zato, da bi konverzija bila čim višja.
Oznake besedila: Kako do uspešne e trgovine in prodaje preko spleta?