Zakaj gledamo televizijo
Televizija se trenutno sooča z nepredstavljivimi spremembami. Zato je še toliko bolj pomembno, da razumemo, zakaj gledamo televizijo. Trenutna priljubljen in rast spletnega videa pomeni, da bomo verjetno manj gledali televizijo prek tradicionalnih kanalov. Vprašanje, vredno milijarde dolarjev je, ali bodo mladi kdaj televizijo gledali enako, kot jo gledajo njihovi starši. Poročilo raziskave zaključuje, da gledamo televizijo iz več različnih razlogov. In tako ali drugače jo bomo še vedno gledali v prihodnjih letih.
Eno izmed vodilnih podjetij na tem področij, je naročilo raziskavo o našem odnosu do televizije. Kaj si mislimo o televiziji in kaj nam sploh pomeni televizija?
“Pogosto slišimo, da hočemo na televizijo gledati karkoli želimo, kadarkoli želimo in kjerkoli želimo,” pravi avtor poročila. “Logična posledica tega je, da jo bomo zato verjetno pogosto gledali sami. Toda, kot posamezniki, še vedno cenimo skupno izkušnjo gledanja. Pogosto si želimo gledati iste programe, kot drugi ljudje. Ne pa vedno ob istem času. “
Z vidika posameznih gledalcev obstaja veliko razlogov za gledanje televizije in se razlikujejo glede na kontekst gledanja.
Zakaj gledamo televizijo – poročilo z informacijami
Razlogi, kaj sploh gledamo na televiziji, so lahko socialni in čustveni. Velikokrat je to povezano z vsebinami, ki jih gledamo. Želimo udobje, želimo nova znanja. Želimo čutiti, da smo del družbe in med prijatelji. Da smo povezani s širšim svetom, ali pa da uživamo v razburjenju in raziskovanju svetov, ki presegajo naš neposredni obstoj. Razumevanje teh potreb je ključ do prihodnosti televizije.
Poročilo nakazuje, da je treba na nove načine gledanja gledati, kot na priložnost in en kot na grožnjo
Za prilagoditev spreminjajočemu pričakovanju uporabnikov, medijske in komunikacijske družbe razvijajo nove distribucijske modele in nove načine razmišljanja o različnih potrebah posameznih uporabnikov in gledalcev.
“Morda se zdi očitno, zakaj gledamo televizijo, vendar so temeljni razlogi precej bolj zapleteni,” je dejal vodja oddelka za IT in rešitve v podjetju Sony (*), ki je raziskavo naročilo. “Razumeti moramo, kaj in zakaj to gledamo, predevati pa moramo tudi, kako se to lahko spremeni in kaj to pomeni za vsakogar, ki se ukvarja z medijsko industrijo. To raziskavo smo naročili, da se informiramo o tem, kako se bo televizija razvijala.”