Za vse tiste, ki se zanimate za optimizacijo spletnh strani, je odgovor na to kaj je optimizacija spletnih strani, spodaj, predstavljen s pomočjo prikazom realnih primerov spletnihstrani na katerih se izvaja SEO optimizacija. Na ta način boste lažje in hitreje razumeli kaj je optimizacija speltnih strani, hkrati pa hitreje tudi opazili koristi in prednosti, ki jih SEO prinaša spletnim stranem.
Vsebina
- Kaj je optimizacija spletnih strani – enostavna razlaga
- Onsite SEO optimizacija spletnih strani
- Offsite SEO optimizacija spletnih strani
- Tehnična optimizacija spletnih strani
- Kako deluje optimizacija spletnih strani – prikazi primerov
- Primer SEO optimizacije na spletni strani za vzmetnice Pohištvo123.si
- Primer optimizacije spletne cvetličarne iz Škofje Loke > Sanjski-Sopek.si
- Primer optimizacije spletne trgovine na Hrvaškem – Bambini.hr
- Primer kakovostne SEO optimizacije kategorije izdelkov (otroški sedeži za kolo) v trgovini Pikapolonica.si
- Zakaj je optimizacija spletnih strani uporabna
- Povezava med kakovostno optimiziranimi spletnimi stranmi in bonitetnimi ocenami podjetij
- Prikaz kako je SEO optimizacija uporabna v primeru informativnih vsebin (npr. o plezalnih stenah)
- Viri in ostale informacije o optimizaciji spletnih strani
Kaj je optimizacija spletnih strani – enostavna razlaga
Optimizacija spletnih strani je postopek izvajanja aktivnosti na spletnih straneh, z namenom, da so spletne strani, skozi čas, čim višje uvrščene v iskalnikih (predvsem na Googlu, ker se preko iskalnika Google, odvija največ spletnega prometa).
Optimizacija spletnih strani se deli na troje:
- onsite seo optimizacijo
- offsite seo optimizacijo
- tehnično optimizacijo spletnih strani
Optimizacije spletnih strani se lahko priučite na več načinov:
- s prebiranjem (aktualnih knjig o SEO optimizaciji)
- s spremljanjem SEO strokovnjakov na Twitterju in Facebooku
- z lastnim izvajanjem optimizacije svoje spletne strani pod vodstvom SEO mentorja. SEO mentorstvo je v tujini zelo uveljavljena praksa za ustrezno izvajanje aktualnih SEO pravil, v Sloveniji SEO mentorstvo z rednim spremljanjem izvajanj SEO aktivnosti, ponuja Seo-Praktik.si.
Onsite SEO optimizacija spletnih strani
Onsite SEO optimizacija spletnih strani pomeni upoštevanje aktualnih onsite SEO pravil, z namenom, da iskalniki bolje razumejo vsebino na spletni strani in, da iskalniki, posledično, svojim uporabnikom, najprej prikažejo najbolj uporabne in koristne spletne vsebine.
Prej, hitreje in bolj natančne kot ponudijo iskalniki vsebine svojim uporabnikom, bolj kakovostni so le ti.
Osnovna pravila in SEO smernice so napisane v Search Engine Optimiziation (SEO) starter guide vodniku za SEO od Googla.
K onsite SEO optimizaciji prištevamo ustrezno pripravo spletnih vsebin glede na iskalčev namen (search intent), ustrezno pripravo content formatov za različne vrste speltnih vsebin ter upoštevanje naslednjih oniste SEO smernic:
- ustrezno opremljen SEO naslov (title tag)
- ustrezno opremljen meta opis
- ustrezna raba ključnih besed v vsebini
- ustrezna raba H oznak
- ustrezna raba in optimizacija slik
- ustrezno notranje in zunanje povezovanje spletne strani
- ustrezna struktura spletne strani
Podrobna navodila o tem kako optimizirati spletno stran (kako izbrati primarne in sekundarne ključne besede, kakšna naj bo optimalna količina teksta za SEO, kako upoštevati gostoto in razpršenost ključnih besed, kako optimizirati SEO naslov, url naslov, meta opis, itd…), najdete v Vodniku za optimiziranje spletnih strani, na povezavi.
Offsite SEO optimizacija spletnih strani
Offsite SEO optimizacija spletnih strani pomeni gradnjo povratnih povezav iz drugih spletnih strani, z namenom, da povečujemo zaupanje iskalnikov v spletno stran. Kar ima za posledico višjo uvrstitev spletnih strani v isklanikih.
K aktivnostim offsite SEO optimizacije prištevamo:
- povratne povezave iz komentarjev na blogih
- povratne povezave iz spletnih forumov
- gostujoči članki (t.i. guest posts)
- kontekstualne povezave iz drugih spletnih strani
- idr…
Tehnična optimizacija spletnih strani
K tehnični optimizaciji spletnih strani sodi skrb za ustrezno strukturo spletne strani, skrb za ustrezno prikaznost spletne strani na mobilnih napravah, skrb za hitro nalaganje spletne strani, skrb za varno brskanje po spletni strani (https certifikat), idr…
Kako deluje optimizacija spletnih strani – prikazi primerov
Bolj kot so med seboj usklajene in redno izvajane spletne aktivnosti v vseh treh, zgoraj naštetih, vejah SEO optimizacije, bolj učinkovita je optimizacija spletnih strani.
Spodaj so odgovori na to kaj je optimizacija spletnih strani in kako deluje SEO, prikazani s primeri (na realnih spletnih straneh), kjer je SEO optimizacija izvajana redno.
Primer SEO optimizacije na spletni strani za vzmetnice Pohištvo123.si
Na spodnji sliki lahko vidite kako je SEO optimizacija upoštevana v spletni trgovini Pohištvo123.si, kjer se prodajajo vzmetnice:
Na zgornji sliki (na desni strani) je ključna beseda “vzmetnice” v spletni trgovini Pohištvo123.si, uporabljena tako v SEO naslovu kot tudi meta opisu. Podrobnosti o tem kako pravilno in SEO ustrezno oblikovati SEO naslov ter meta opis, najdete na povezavah.
Primer optimizacije spletne cvetličarne iz Škofje Loke > Sanjski-Sopek.si
Na spodnji sliki si poglejte kako je izvedena optimizacija spletne strani Sanjski-Sopek.si iz Škofje Loke, ki se na iskalniku Google pozicionira kot ena najbolj opaznih spletnih cvetličarn v celotni Sloveniji, ne samo v Škofji Loki:
Da bi v celoti videli kako je izvedena optimizacija spletne strani Sanjski-Sopek.si iz Škofje Loke, preverite povezavo: https://trgovina.sanjski-sopek.si/spletna-cvetlicarna-skofja-loka/ in bodite pozorni na:
- opremo SEO in meta opisa
- rabo ključnih besed “spletna cvetličarna” in “škofja loka” po celotni spletni vsebini
- uporabo in razvrščenost slik (ter njihovo alt tag označevanje)
- uporabo YouTube videa v vsebini, itd….
Primer optimizacije spletne trgovine na Hrvaškem – Bambini.hr
Ker SEO smernice držijo, generalno gledano, na vseh trgih, na podobnih pravilih, lahko do hitrega odgovora kaj je optimizacija spletnih strani, pridete tudi s pogledom na vstopno spletno stran trgovine Bambini.hr.
Bambini.hr so hrvaška spletna trgovina, slovenske podružnice, Bambini.si, na vstopni strani (na spodnji sliki) pa bodite pozorni kako je strukturirana dječja odječa in obleke za nosečnice (trudnice)….:
Iz zgornje slike lahko vidite, da je spletna trgovina Bambini.hr, strukturirana z oblačili za dojenčke, manjše otroke in ostale otroke po letih ter posebej za nosečnice (trudnice).
Primer kakovostne SEO optimizacije kategorije izdelkov (otroški sedeži za kolo) v trgovini Pikapolonica.si
Na spodnji sliki poglejte kako je odlična optimizirana kategorija otroških sedežev za kolo v trgovini Pikapolonica.si. Uporabniki, obiskovalci in bodoči kupci otroških sedežev lahko le te, raziskujejo po cenah in pa tudi po barvah otroških sedežev.
Hkrati imajo obiskovalci Pikapolonice hiter vpogled tudi do izdelkov, ki so trenutno v akciji:
Tukaj sta še dva primera:
- spletni portal Nadstreški.eu – leseni in kovinski nadstreški po meri in
- spletna stran podjetja Steklarstvo Breg – kuhinjska stekla, steklena drsna vrata, steklene tuš kabine, steklene stopniščne in balkonske ograje ter steklene stopnice…
Zakaj je optimizacija spletnih strani uporabna
Redna optimizacija spletnih strani zagotavlja dotok novih obiskovalcev na spletne strani, višje pozicije spletnih strani na iskalnikih ter posledično več realiziranih poslov in prodaj preko spletnih strani in spletnih trgovin.
Dodaten bonus izvajanja optimizacije sletnih strani je, da lahko SEO znanja, ki jih implementirate na eni strani, uporabljate tudi pri vseh ostalih spletnih straneh, saj SEO smernice veljajo podobne za vse spletne strani.
Povezava med kakovostno optimiziranimi spletnimi stranmi in bonitetnimi ocenami podjetij
Ustrezna optimizacija spletnih strani vpliva na večjo vidnost in prepoznavnost spletne strani (branding), a ni to edina korist, ki jo spletnim stranem prinaša SEO.
Druga, posredna prednost iz boljše optimizacije strani (in njihove večje vidnosti) je boljša splošna bonitetna ocena podjetja, saj je uporabnikom Googla (in ostalih isklanikov) jasno, da so spletne strani, ki se nahajajo na prvih mestih Googla, posledično tudi najbolj zaupanja vredne.
Preverite to s pregledom bonitetnih ocen podjetij, npr. na ebonitete.si in primerjate bonitetne ocene z uvrstitvami podjetij na iskalniku Google.
Prikaz kako je SEO optimizacija uporabna v primeru informativnih vsebin (npr. o plezalnih stenah)
Dobro poglejte spodnjo sliko (ali še bolje: kliknite na povezavo, kjer je SEO optimizirana vsebina o plezalnih stenah v Sloveniji).
Podjetje Kreal d.o.o. se je odločilo, da v svojo vsebino o plezalnih stenah, doda celovit pregled plezalnih sten v Sloveniji. Ta pregled vključuje kompleten seznam naravnih plezalnih sten, umetnih plezalnih sten in celo posamezne šole plezanja v Sloveniji. Na ta način se vsebina z njihovimi plezalnimi stenami, za vse, ki se zanimajo za plezalne stene, nahaja na prvi strani Googla, na tretjem mestu.