Z vsebinskim marketingom se danes ukvarja pravzaprav praktično že skoraj vsak, ki trži oz. nastopa na spletu. To je zato, ker si vsi, med seboj, drugače razlagamo kaj vsebinski marketing sploh je, hkrati pa tudi drži, da je prtavzaprav vsebinski marketing vse, kar počnemo na internetu:
- če objavljate slike na Instagramu, je to vsebinski marketing
- če pišete blog na svoji spletni strani, je to vsebinski marketing
- če objavljate video posnetke na YouTubu, je to vsebinski marketing
- če rišete infografike, je to spet vsebinski marketing
- če sodelujete na forumih, snemate podcaste, organizirate webinarje, izvajate email marketing, pripravljate spletne oglase, itd…. vse je vsebinski marketing
Na eni strani je vse, kar je objavljeno na internetu, dejanska vsebina, na drugi strani pa je, posledično povpraševanje, po priravi različnih vrst vsebin, v porastu.
Zaradi tega je od najbolj logični vprašanj, ki si jih postavimo podjetniki, kako meriti učinke svojega vsebinskega marketinga. Spodaj so navedeni nekateri izmed primerov kako je mogoče meriti učinke priprave različnih vrst spletnih vsebin, sicer pa je možnosti za merjenje učinkov ustvarjanja spletnih vsebin, še nešteto.
Merite obisk posameznega bloga
Tisti lastniki internetnih strani, ki imate na svojih spletnih stran, živ in aktiven blog, boste sigurno zainteresirani za to, da dobite podatke o tem kako učinkovit je vaš blog. Ker pisati blog, brez cilja (samo zato, da je na spletni strani neka nova vsebina), je potratno in najbrž, na daljši rok, podjetnika ne zanima.
Vsak napisan blog pišete zato, da ga drugi vidijo. Torej merite obiskanost vsakega posameznega bloga. Kako? V Googlovi search konzoli lahko za vsak blog zapis posebej, za merjeno obdobje, preprosto vidite koliko klikov je posamezen zapis, pritegnil.
Poglejte spodnjo sliko iz Google search konzole:
Blog zapis na spletni strani MatijaZajšek.com, ki govori o digitalnem marketingu za začetnike, je v izbranem opbdobju (3 mesecev) bil na Googlu prikazan 11.908 krat, od tega je pritegnil 406 klikov.
Merite uvrstitev spletne strani na Googlu
Spletno stran nimate samo zato, da jo občudujete vi, vaši zaposleni in vaši znanci. V internetno stran se investira zato, da se z njo dosega določene cilje. To pa so ponavadi bodisi marketinški, bodisi prodajni, bodisi obojni cilji. Če želite, da se vam investicija v internetno stran, povrne, potem je nujno, da je eden izmed vaši ciljev ta, da vašo internetno stran, obišče čim več uporabnikov spleta. Da bi dosegli to, je dobro, da poskušate internetno stran, pripeljati v iskalniku Google (ki ga uporablja zdaleč najveš spletnih uporabnikov), uvrstiti čim višje.
Bolj kot je vaša interneta stran uvrščena visoko na Googlu, več obiskovalcev si od tega, lahko od nje, obetate. Zato se splača meriti uvrstitev vaše spletne strani na Googlu.
Kako merite uvrstitev vaše internetne strani na Googlu? Enostavno. Poglejte spodaj sliko…
Posamezno, vam pomembno ključno besedo, vtipkate v spletni iskalnik, in preprosto preštejete na katerem mestu se, med neplačanimi prikazi spletnih strani (torej, neoglaševane strani), nahaja vaša spletna stran.
Na spodnji sliki je izmerjena uvrstitev 5. mesto na prvi strani Googla, za spletno stran MatijaZajšek.com, za ključno besedo digitalni marketing tečaj, na kateri so predstavljeni različni tečaji za digitalni marketing Matija Zajšek:
Uvrščanje spletnih strani na višja mesta v iskalniku Google se imenuje SEO optimizacija spletnih strani. Na povezavi preverite kaj je seo in kako se s spletno optimizacijo lotiti uvrščanja na višja mesta na Googlu, vašo spletno trgovino.
Ni narobe, če si za vsako ključno besedo posebej, izdelate neko razpredelnico tako, da lažje sproti in vedno znova, vidite kakšne uvrstitve dosegajo vaše spletne vsebine, skozi čas (npr. po mesecih).
Spodaj si poglejte primer evidence uvrstitev posameznih blog zapisov krasne, slovenske firme Magus.si, ki na trgu že več let prodaja magus blazine. Ključne besede so sicer zaradi zagotavljanja poslovne tajnosti, zamegljene, a iz slike vseeno lahko razberete kakšne uvrstitve dosega spletna stran. Če ne verjamete zabeleženim uvrstitvam spletne strani Magus.si, vtipkajte v Google npr. besedo revma in preverite uvrstitev Magus spletne vsebine o revmi, na Googlu, sami:
Merite konverzijo pristajalne strani
Za vse izdelane in objavljene vrste spletnih vsebin, ni dovolj samo, da merite koliko uporabnikov spleta, si jih je ogledalo. Ampak vam je najbrž cilj, da po ogledanih spletnih vsebinah, bralci in ogledovalci ali poslušalci vsebin, nekaj naredijo. Niste najbrž toliko časa in evrov vlagali v to, da zadovoljite potrebo obiskovalcev po njihovem ogledu vsebine.
Temu pravimo, da želimo, da naša spletna stran, konvertira. Konverzija pomeni, da obiskovalca neke spletne vsebine, ta ista vsebina pripravi do tega, da naredi želeno akcijo. Konverzija je lahko:
- naročilo oz. nakup produkta
- oddaja povpraševanja
- naročilo na e novice
- začetek sledenja na socialnih omrežjih
- všečki na socialnih omrežjih
- oddan komentar na blogu, itd….
Če želite razvoj svoje internetne strani usmeriti v prodajno in marketinško učinkovito orodje za delo, potem boste želeli na svojih spletnih straneh, za čimveč spletnih vsebin, meriti konverzije. Konverzije lahko merite z analitičnimi orodji (npr. Google analitika) ali pa, če je vaša internetna stran, majhna, kar na navadnem listu papirja. Preprosto sproti označujte koliko konverzijskih ciljev, dosega vaša posamezna spletna vsebina.
Namig: pristajalna stran na internetni strni je LAHKO (in bi morala biti) vsaka spletna vsebina in ne samo vsebina, ki jo kot takšno identificirate (npr. zaradi tega, ker ima tako izdelano vaša konkurenca). Pristajalna spletna stran je lahko kontaktna spletna stran, vstopna stran, soritvena spletna stran, stran o vas.
Na povezavi poglejte kako je kot pristajalna stran (preko katere se merijo konverzije) zasnovana vsebina na strani “o meni“, ki govori o zgodbi strokovnjaka za digitalni marketing….
Konverzije pristajalnih strani lahko merite tudi na nivoju klikov na CTA gumbe na spletnih straneh (pri čemer predstavlja 1 konverzijo 1 unikatni klik na CTA gumb).
Spodaj je prikazana slika spletne vsebine pristajalne strani ebonitete.si na kateri je predstavljen opis, ki nam pove kaj je bilanca stanja. Vsebina na koncu pristajalne strani vključuje CTA gumb preko katerega se meri konverzija (št.klikov interesentov), ki jih zanima brezplačno testiranje aplikacije ebonitete.si:
Kako meriti konverzijo v spletni trgovini (ki npr. prodaja kuhinjske stole)
Če imate spletno trgovino (in ta še ni zelo velika), potem lahko konverzijo v spletnih trgovini, merite preprosto tudi z natančnim evidentiranjem posameznih naročil. Npr., če prodajate kuhinjske stole in klopi, potem preprosto vašo online trgovino povežite z računovodskim programom za izdajo faktur za stole in klopi, vsaka izdana faktura pa predstavlja konverzijo.
Primer vrhunskega merjenja učinkovitosti vsebin (to je predstavitev kuhinjskih stolov in klopi) v spletni trgovini Pohištvo123.si, poglejte na povezavi kuhinjski stoli in klopi.
Merite engagement posamezne objave na socialnih omrežjih
Poglejte sliko…
Na spodnji sliki je prikazan engagement objave Matija Zajška, ki se ukvarja s svetovanjem za marketing na internetu, v prvih dveh urah od objave njegovega posta na omrežju LinkedIn:
Dodatne informacije:
- Vsebinski marketing & prikaz primerov
- če vas zanima kako meriti učinke vsebinskega marketinga na še ostale načine, ne bo odveč namig, da to lahko naredite elegantno, hitro in enostavno tudi tako, da spremljate kako učinke vsebinskega marketinga, merijo vaši konkurenti. Če ste slučajno v panogi otroških rolerjev in podobnih športnih pripomočkov za otroke, namignemo, da si poglejte kako učinke svoje priprave spletnih vsebin in predvsem kakšne vse vrste spletnih vsebin, pripravljajo na Pikapolonica.si (ki je najbrž na področju prodaje rolerjev, med vodilnimi, v Sloveniji).