Zakaj pred vsakim vstopom v nov posel preveriti poslovanje podjetij?

Vas zanima ali je vaš obstoječi oziroma potencialni poslovni partner finančno zanesljiv gospodarski subjekt? Vabimo vas k branju zapisa spodaj, kjer boste lahko brali o ključnih razlogih o tem, zakaj je potrebno pred vsakim novim poslom preveriti poslovanje podjetij oziroma t. i. poslovnih partnerjev.

Poslovanje podjetij: Kako dobro poznate svojega poslovnega partnerja?

vpogled-v-poslovanje-podjetij

Poslovna tveganja so pojav, s katerim se podjetja na dnevni bazi pogosto soočajo. Tveganja v poslu se neizogiben del vsakega posla in se nanašajo na morebitne izgube, ki jih določeno podjetje utrpi zaradi nepričakovanih dogodkov ali okoliščin. 

Tveganja prežijo na podjetja iz različnih virov, lahko gre za tveganja povezana s konkurenco, naravne nesreče oziroma katastrofe, finančna in druga tveganja. Več o tveganjih si lahko preberete v prispevku, imenovanem “Upravljanje s tveganji”.

Tako kot je v zgodnji fazi posla pomembno hitro identificiranje tveganj, je pomembno preveriti tudi poslovanje podjetij oziroma t. i. poslovnih partnerjev. V mislih imamo predvsem preverbo bonitete partnerjev pred vsakim vstopom v nov posel in nato redno spremljanje poslovnih partnerjev oz. monitoring podjetij.

Poleg vseh tveganj, s katerimi se podjetja vsakodnevno spopadajo, njihovo poslovanje otežujejo vsesplošne negotove gospodarske razmere. Te povzročajo, da se podjetja dodatno soočajo z visokimi stroški energije, posledično pa se zaradi tega višajo še ostali stroški. 

Vse to ima velik vpliv na likvidnost podjetja in na izvajanje rednih plačilnih obveznosti do dobaviteljev, itd. 

Pogosto se zgodi, da podjetja svojim kupcem prodajo blago in/ali storitev na odložen rok plačila, brez preverbe plačilnih sposobnosti kupca. 

Zaradi takšne poteze lahko podjetje v vlogi dobavitelja tvega, da bo kupec bodisi zamujal s plačilom ali pa blaga ne bo nikoli plačal, kar lahko vpliva na likvidnost dobavitelja in mu povzroči velike finančne težave.

Vas zanima, kaj pravi nov zakon, ki se med drugim tiče tudi etičnosti in moralnosti poslovanja podjetij? Več o tem si preberite v zapisu “Kaj prinaša Zakon o zaščiti prijaviteljev in kdo so prijavitelji/žvižgači?

Zakaj je preverba bonitete dandanes neizbežno in nujno potrebno opravilo?

preverba-bonitete

Kot že omenjeno v prejšnjem poglavju je glede na dane gospodarske razmere nujno potrebno, da vsako podjetje preveri boniteto poslovnega partnerja. S tem pridobi vse verodostojne informacije, ki so potrebne, da oceni tveganje poslovanja z izbranim poslovnim partnerjem.

Digitalizacija je omogočila, da se lahko dandanes vse poslovne informacije (tudi bonitetno oceno) hitro, zanesljivo in natančno preveri v eni izmed bonitetnih aplikacij E BONITETE.SI.

Aplikacija omogoča, da uporabnik kadarkoli dostopa do vseh informacij o poslovanju podjetja, s katerim vstopa v nov posel. Preveri lahko ali se nad poslovnim partnerjem vrši insolvenčni postopek, ali ima blokirane TRR, ali sploh ima (prijavljen) TRR, kakšen je njegov plačilni indeks, ali plačuje davke, ali oddaja REK obrazce itd. 

Vse te pa tudi druge informacije mu dajejo vpogled v celovito sliko v poslovanje podjetij, zaradi česar se lažje odloča o tem, ali bo dejansko vstopil v nov posel z izbranim ali večimi partnerji.

Glavne prednosti aplikacije EBONITETE.SI so zagotovo:

  • možnost oceniti tveganje poslovnega partnerja,
  • vse poslovne informacije na enem mestu,
  • dnevni informator oz. monitoring podjetij,
  • izboljšanje likvidnosti,
  • dostop do seznama novih kupcev,
  • uporabniku prijazna aplikacija.

Vas zanima več o bonitetah? Vabimo vas k branju zapisov z naslovom “Kakšen je pomen bonitete podjetja za poslovanje in kako izboljšati boniteto podjetja” ter “Zakaj je preverjanje bonitete partnerjev ključnega pomena?”.

Zakaj za varno poslovanje uporabiti zavarovanje terjatev?

zavarovanje-terjatev

Podjetja pravzaprav tvegajo z vsakim poslom. Tveganju se ni mogoče povsem izogniti, ga pa je mogoče omejiti in zmanjšati. Že sama preverba bonitete poslovnega partnerja in ocena tveganja poslovanja z njim, zmanjša tveganja na minimum.

Dodatno pa v tem zapisu predstavljamo še finančno storitev, imenovano zavarovanje terjatev. V kolikor uporabnik bonitetne aplikacije ugotovi, da je tveganje poslovanja z izbranim podjetjem visoko, lahko uporabi storitev “zavarovanje terjatev”, ki mu omogoča zavarovanje terjatev do tujih kupcev. To pomeni, da bo podjetje plačilo prejelo tudi v primeru, če bi kupec postal insolventen, ali pa da računa ne bi poravnal.

V zapisu smo izpostavili posledice negotovih gospodarskih razmer ter različna tveganja, s katerimi se srečujejo podjetja v sedanjem času. Marsikatero podjetje se posledično spopada z likvidnostnimi težavami, zaradi česar je izjemno pomembno, da podjetja redno preverjajo poslovanje podjetij oziroma boniteto poslovnih partnerjev. S tem si zagotovijo, da ocenijo tveganje poslovanja s takšnim podjetjem in se temu primerno odzovejo s pomočjo različnih finančnih instrumentov (zavarovanje terjatev, itd.).

Viri: 

1 – Bonitete podjetij na Prvi finančni agenciji

2- Financiranje podjetij na Seo-praktik.si

3 – Odkup terjatev/prodaja terjatev na Večer.com 

4 – Bonitetna ocena podjetja na RS Biro

5 – Bonitete na SRRS

6 – Plačilna nedisciplina na Večer.com

7 – Likvidnost podjetja na Seo-praktik.si

8 – Faktoring/factoring na Matija Zajšek.com

9 – Bilanca stanja na Matija Zajšek

10 – Bonitete na Večer.com

11 – Bonitete podjetij na ŠGZ