Če si izberemo med kanali za primer Instagram. Predstavljajte si, da se pomikate po Instagramu in vidite oglas za izdelek, ki bi vas lahko zanimal.
Čeprav je vaša prva misel morda, da je ciljanje oglasov preveč napredno, še vedno želite izvedeti več o izdelku in podjetju, ki ga proizvaja. Kje torej poiščete naslednji korak?
Ali greste naravnost na njihovo stran na Instagramu, obiščete njihovo spletno mesto, poiščete spletne ocene ali si ogledate videoposnetek razpakiranja na YouTubu?
To so vprašanja, ki smo jih pri HubSpotu zastavili 1 000 potrošnikom v raziskavi o stanju potrošniških trendov leta 2022, da bi ugotovili, kako se ljudje obnašajo, ko odkrijejo izdelek, ki bi si ga morda želeli.
Kje želijo potrošniki izvedeti več o izdelkih leta 2022? 🤔
Kanali, kjer se potrošniki o izdelkih in njihovih lastnostih učijo, so različni. Med najbolj priljubljenimi so iskanje po spletu, obisk maloprodajnih trgovin, televizijski oglasi, ustno izročilo in spletne ocene.
Kako potrošniki najraje spoznavajo izdelke? 💫
Medtem ko so družbeni mediji, oglasi na YouTubu, videoposnetki razpakiranja in storitve pretakanja manj priljubljeni, če gledamo vse generacije skupaj, pa razdelitev po starostnih skupinah pokaže povsem drugačno sliko.
Generacija Z, milenijci in generacija X se od generacije Boom razlikujejo po tem, da raje spoznavajo izdelke prek družbenih medijev in oglasov na YouTubu. Generacija Z ima tudi več naklonjenosti videoposnetkom z razpakiranjem kot katerakoli druga generacija.
Medtem pa generacija X in pripadniki generacije Boomer jasno dajejo prednost spoznavanju izdelkov prek televizijskih oglasov in v maloprodajnih trgovinah. Tudi pripadniki generacije Boom so bolj kot katerakoli druga generacija naklonjeni ustnemu izročilu.
Obstajajo pa tudi nekatere podobnosti – med vsemi generacijami je priljubljeno učenje o izdelkih z iskanjem po internetu in s spletnimi pregledi.
SEO je ključnega pomena za odkrivanje izdelkov 🔑
36 % potrošnikov se o izdelkih najraje seznani z iskanjem po internetu, kar poudarja pomen optimizacije spletnega mesta za SEO.
Ker vemo, da potrošniki iščejo po spletu, da bi bolje razumeli izdelke in njihove lastnosti, je ključno tudi, da dobimo občutek, katere naprave uporabljajo, da ustvarimo najboljšo uporabniško izkušnjo.
Trgovina na drobno je še vedno pomembna, zlasti za starejše generacije 👨🏻🦳
Na drugem mestu je 27 % potrošnikov, ki pravijo, da se o izdelkih raje učijo v maloprodajnih trgovinah. Ni presenetljivo, da je osebni pristop najbolj priljubljen med starejšimi starostnimi skupinami, čeprav ga generacija Z ni povsem izgubila, še vedno pa je naklonjen skoraj petini milenijcev.
Televizijski oglasi so ključni za starejše generacije in generacijo X 🧓🏻👨🏻
Vsak četrti potrošnik pravi, da so televizijski oglasi njegov najprimernejši način pridobivanja informacij o izdelku in njegovih lastnostih. Televizijski oglasi so med prvimi tremi najprimernejšimi kanali za spoznavanje izdelkov pri generaciji X in Baby Boomers, vendar izgubljajo naklonjenost pri generaciji Z in milenijcih, ki imajo raje druge digitalne kanale, kot so družbeni mediji.
Ustno izročilo je pomembno, vendar se generacija Z namesto tega obrača na vplivneže
23 % potrošnikov pravi, da se o izdelkih raje seznanjajo od ust do ust.
Spletne ocene iščejo vse generacije 👨👩👧👧
Eden od petih potrošnikov pravi, da se o izdelkih raje seznanja s spletnimi recenzijami, ne glede na generacijo. Seveda je od njihove starosti odvisno, ali bodo za ta spoznanja obiskali YouTube, Amazonove recenzije ali namenski blog.
Družbeni mediji so ključni za generacijo Z in milenijce 👩🏼🤝👩🏼
Na splošno le 17 % potrošnikov pravi, da so družbeni mediji njihov najprimernejši kanal za pridobivanje informacij o izdelkih in njihovih lastnostih. Vendar so družbeni mediji na prvem mestu za generacijo Z, na drugem mestu za milenijce in na četrtem mestu za generacijo X.
Objave v kanalu, oglasi in zgodbe so trije najpomembnejši formati za spoznavanje izdelkov v družabnih medijih. 36 % potrošnikov želi o izdelkih izvedeti prek kratkih videoposnetkov, kot sta TikTok ali Reels, nadaljnjih 27 % pa raje prek vplivnežev, kar je še posebej priljubljeno med mlajšimi generacijami.
Morda se sprašujete tudi, kakšne vsebine želijo potrošniki videti od blagovnih znamk v družbenih medijih. Skoraj polovica potrošnikov pravi, da si najbolj zapomnijo smešne vsebine, sledijo pa jim vsebine, s katerimi se lahko poistovetijo. Ustvarjanje vsebin, ki prikazujejo vaš izdelek ali storitev, je prav tako zelo zapomnljivo za 36 % potrošnikov.
Oglasi na YouTubu so ključni za generacijo Z in milenijce
Na splošno le 13 % potrošnikov pravi, da se o izdelku in njegovih lastnostih najraje poučijo prek oglasov na YouTubu, vendar se ta video platforma uvršča med najpomembnejše kanale za generacijo Z in milenijce.
Videoposnetki z razpakiranjem so značilnost generacije Z 🎞
Medtem ko se le 9 % potrošnikov raje seznani z izdelkom in njegovimi lastnostmi prek videoposnetkov z razpakiranjem, so ti edinstveno priljubljeni pri generaciji Z.